.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
متن كامل سخنان دكتر رضايي در برنامه گفتگوي ويژه شبكه دو

كانديداي دهمبن دوره انتخابات رياست جمهوري با بيان اينكه ملت ايران هيچ گاه خواستگاه خود را با اراده خارجي‌ها پيوند نمي‌دهند، تصريح كرد: دشمنان هر چه بيشتر دخالت كنند به ضررشان خواهد بود.
به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام و كانديداي دهمين دوره رياست جمهوري شامگاه پنجشنبه در برنامه گفتگوي ويژه شبكه دو با دعوت از مردم كشورمان بر رعايت قانون و حركت بر اساس روش‌ها و شيوه‌هاي قانوني بيان كرد: بايد قانونگذاران نيز در كنار مردم قانونمند باشند.

وي اظهار داشت: پس از برگزاري انتخابات شبهاتي پيدا شده و بعضي اين شبهات را به صورت تقلب و برخي نيز به صورت اشتباه در محاسبات تلقي و برخي نيز بيان مي‌كنند كه ممكن است دو ساعت سيستم‌هاي رايانه‌اي هك شده و مشكلي پديد آمده و برخي نيز بر صحت و سلامت انتخابات تاكيد مي‌كنند. البته شوراي نگهبان به عنوان ناظر اصلي در حال بررسي مسائل انتخابات است.

رضايي اضافه كرد: صحبت رهبري فصل الخطاب همه است و بايد بر اين نكته تائيد كنيم كه ملت ايران سرنوشت خودش را با سرنوشت دشمنان قسم خورده انقلاب گره نخواهد زد.

محسن رضايي با اشاره به اينكه وزارت كشور با نامزدهاي انتخاباتي همكاري‌هاي لازم را در ارائه ريز آراي هر يك از صندوق‌ها انجام نمي‌دهد، گفت: برخي بيان‌ها از سوي برخي افراد به نوعي قضاوت پيش از موعد را القا مي‌كند اما رهبري در سخنان خود با نمايندگان كانديداها بيان داشتند كه بدون رو در بايستي با وزارت كشور و شوراي نگهبان اگر بفهمند مشكلي وجود داشته آن را تا انتها پيگيري و نتايج آن را به مردم خواهد گفت.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه اخيرا در ميان مردم حرف‌هاي نااميد كننده‌اي بيان مي شد كه مثلا اعتراض بررسي مجدد آرا نيز فايده‌اي ندارد اما معتقدم كه بايد از راه‌‌هاي قانوني اين كار را به پيش برد و پذيرفت هر كس از طريق‌ راه‌هاي غيرقانوني جوابي نخواهد يافت.

* اهميت فوق‌العاده ملت براي راي‌شان بسيار با ارزش است

محسن رضايي با بيان اينكه پديده عجيبي در اين انتخابات شكل گرفت، افزود: ‌ملت در اين دوره از انتخابات نشان دادند كه براي خودشان ارزش فوق‌العاده‌اي قائلند و اگر اين پديده كه هر كس راي را ناموس خود بداند بسيار با ارزش است و اين نشان از بلوغ سياسي مردم در انقلاب اسلامي ما است. اين نشانگر اين است كه مردم ارزش بسياري براي راي‌شان قائل هستند كه لازم است در كنار شور و هيجان موجود در فضاي سياسي قانون را مد نظر قرار داد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به نامه اخيرش به رهبر معظم انقلاب اظهار داشت:‌ اتفاق بزرگي در كشور به واسطه حضور ميليوني ملت در پاي صندوق‌هاي راي افتاده است كه نبايد به بحران تبديل شود، بسياري از مسائل مهم هستند كه در صورت عدم مديريت مناسب فضا را به سمت بحراني شدن پيش مي‌برند ولي اگر ما بتوانيم رخداد بزرگ حماسه ملت را به خوبي مديريت كنيم نشان مي‌دهد كه ما در سطح بالايي از حكمراني، جامعه مدني و جامعه سالم قرار داريم ولي اگر برخي بخواهند هر اختلافي را تبديل به بحران كنند، بيانگر عدم بلوغ سياسي است و بدون شك ملت هوشيار ايران با آگاهي و شعور گام برخواهند داشت.

وي عنوان كرد:‌ برخي كه با چاپلوسي آمار غلطي را از مقامات كشورمان مي‌دهند آدم‌هاي خوبي نيستند و من از اول انقلاب هميشه نظرم اين بود كه بايد به رهبري واقعيت‌ها و حقيقت‌ها را گفت، لذا ديدم كه رهبري با تشكيل جلسه اخير با نمايندگان كانديداها گام بزرگي را برداشتند و در آن بر لزوم برداشتن گام‌هاي موثر از سوي شوراي نگهبان و وزارت كشور تاكيد ويژه كردند.

* دشمنان هر چه بيشتر دخالت كنند به ضررشان خواهد بود

محسن رضايي با بيان اينكه ملت ايران هيچ گاه خواستگاه خود را با اراده خارجي‌ها پيوند نمي‌دهند، اظهار داشت: خارجي‌ها هميشه در طول 30 سال گذشته كارشان اين بوده كه به محض وقوع حادثه‌اي در كشور دچار رويايي شدند كه انقلاب اسلامي دچار صانحه مي‌شود اما در اين بار مشاهده كرديم كه اوباما رئيس‌جمهور آمريكا با احتياط به اين موضوع نگريست و گفت ملت خودشان "خوب بلدند حق‌ خودشان را بگيرند ". البته ملت ايران نشان خواهد داد كه حق خودش را از مجاري قانوني پيگيري خواهد كرد و برخي كشورهاي خارجي كار بي‌ادبانه‌اي كردند كه در مسائل داخلي ما دخالت كردند، ‌اعضاي داخل خانواده ايراني دلشان براي اين نظام مي‌سوزد و دشمنان بداند كه هر چه بيشتر دخالت كنند به ضررشان خواهد بود.

* نيروهاي انتظامي امنيت را با كمك مردم برقرار مي‌كنند

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: از ابتداي انقلاب بزرگترين دستاورد ما اين بود كه امنيت با كمك مردم شكل گرفته و تقاضاي من از دوستان انتظامي برقراري امنيت اين است كه اين كار را با كمك خود مردم انجام دهند و البته هميشه آدم‌هاي نفوذي در هر جمعي وجود دارند كه اتوبوس و بانك را به آتش بكشند اما ملت بايد صف خود را از اين رفتارها جدا كند و ملت هر كسي را ديدند كه اتوبوسي را آتش مي‌زنند و يا رفتاري غرض ورزانه دارد، ‌معرفي كند و همه ما بايد بدانيم مسئله آشوب‌گران از مردم جدا است.

* فضاي سياسي و امنيتي بسترهاي توسعه را ملتهب مي‌كند

محسن رضايي بيان كرد:‌اگر بخواهيم فضاي كشور را سياسي و امنيتي كنيم فضاي توسعه كشور ملتهب مي‌شود و حالا كه در آستانه ورود به يك انقلاب اقتصادي هستيم اگر در دام اين قبيل مسائل بيفتيم كشور سالها عقب مي‌افتد، پس لازم است پليس احترام مردم را داشته باشد و مردم نيز از مسير قانوني كار را دنبال كند و من به عنوان يكي از كانديداها حتي براي يك راي ملت كوتاه نخواهم آمد و در كارم جدي هستم و به ملت قول مي‌دهم از يك راي نيز نخواهم گذشت و با كمك رهبري و همه دلسوزان كار را پيگيري خواهم كرد.

وي از شوراي نگهبان و وزارت كشور خواست تا حرف‌هاي تحريك‌آميز نزنند و به ملت با صراحت بگويند از راي آنها نخواهند گذشت و در گام دوم مردم وحدت خود را حفظ كرده و تا زماني كه مسير قانوني باز است حقوق قانوني خود را پيگيري كنند و ما هم فعال شده‌ايم شكايت‌ها را به شوراي نگهبان داده‌ايم و موضوعات در حال پيگيري است.

رضايي در ادامه گفت: در 170 حوزه آرايي بين 95 تا 140 درصد مشاركت داشتيم كه بايد بررسي شود و اينها نيازمند بررسي است تا پاسخ‌هاي مستدل داده شود و البته نامزدها و هوادارانشان فكر نكنند كه شوراي نگهبان و دولت دست شان توي يك كاسه است، بيش از هر چيز نيازمند حاكميت اخلاق، ترويج اعتماد و اميد به آينده در كشور هستيم و بايد مردم نيز با صبر و حوصله و پيگيري از مراجع قانوني راه را ادامه دهند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: ‌اگر بلافاصله بعد از انتخابات برخي براي ملت شاخ و شانه نمي‌كشيدند، اگر برخي حضور شكوهمند مردم را با عصبانيت و دلخوري جواب نمي‌دادند تا منجر شود طرف مقابل با دلخوري دست به تصميمات بزند شرايط به گونه‌اي ديگر مي شد اما اكنون اخلاق، ‌صبر و حوصله و پيگيري امور از طريق مجاري قانوني مي‌تواند مشكلات را حل كند. نبايد اجازه دهيم اين رخداد بزرگ به بحران تبديل شود و بايد 85 درصد حضور مردم را در عرصه انتخابات نشانه‌اي از تحكيم دموكراسي در ايران بدانيم و آن را در مسير توسعه و پيشرفت كشور به كار بگيريم و همه ما در برابر مشاركت مردم مسئوليت داريم و لذا بايد براي مردم و مسئولان اين موضوع را هدف قرار دهيم ومطمئن باشيم كه پس از اين مشاركت گسترده مردم ديگر كسي به خودش جرات نخواهد داد كه دموكراسي كشور ما را زير سوال ببرد.

* همه ملت در نماز جمعه باشكوه شركت مي‌كنيم

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان از همه مردم خواست تا با حضور باشكوه در نمازجمعه به دنيا ثابت كند كه يك ملت متحد هستند و حرف‌هايشان را در كنار وحدت‌شان پيگيري مي‌كنند و از سوي ديگر دولتمردان از يك پليس در كنار خيابان تا كسي كه در راس نهاد مجريه قرار داد احترام مردم را داشته باشند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.055 seconds.